Wednesday 25 May 2011

start wif FRIENDS then turns to RELATIONSHIP



betul cakap orang, kalau kita membina hubungan dari persahabatan (bersahabat baik) kemudian menjadikan sahabat kita sebagai teman istimewa, di pengakhiran dier tak seindah yang kita slalu bayangkan atau harapkan..
                   
bila berkawan, dan hubungan menjadi serius.. kita slalu harap hubungan nie berakhir di jinjang pelamin... tetapi andai hubungan nie berakhir di tengah jalan, jangan sesekali kita berharap kita akan menjadi sahabat baik seperti dulu.. sebab tue ramai orang kata kalau kita dah jadi kawan baik, jangan rosakkan persahabatan tue dengan percintaan... 

yup, sebelum nie saya hadapai situasi macam nie.. kawan x baik masa ILP Pasir Gudang. 1 team orentasi.Budak tu agak gemok tp chumel sgt2 hehehe….Mcm2 kisah berlaku sepanjang orentasi.Sye x suka kat dia sbb dia gemok sgt2 hahaha (jahat x sye).Asal terserempak aje kat bengkel or dewan makan sye pggl dia “budak gemok”. Asal jmpa jew gadoh.. tu jew lah kerja ktowg n ditakdirkan Tuhan, ktowg mjalinkan hubungan sahabat baik…..
dan 9bln brkenalan dgn hbgn sahabatan baik diubah menjadi sepasang kekasih..betapa bahagianya sye dgn dia masa tu.Wpon dia gemok tp dia carring n take care sgt2.Ktowg merupakan pasagn sejoli coz sorg gemok n sorg agi kuwus hahaha... 
 
Dan akhirnya hubungan sye dgn dia  kecundang selepas 2bln sye belajar kat ADTEC.Dia mmg x bg sye smbung blaja sbb dia taw bnda nie akan blaku.Smua nie blaku akibat kesilapan sye jgak.Sye mjalinkan hbgn dgn seorg plajar kat ADTEC .Sye tinggalkan dia mcm tu jew n pergi dgn bdk ADTEC tu..hati sye ketika tu terbagi dua tp sbb bdk  ADTEC tu dkt dgn sye,tu yg sye pilih dia. Sepanjang hbgn kami,kami sering bgaduh n bergaduh sehingga pergaduhan kita orang yang terakhir dimana dier kata "KITA BAWA HALUAN MASING- MASING".... asalnya memang saya sedih sgt2.Tp  Allah Maha Adil.Apa yg sye lakukan dkt budak (gemok) blaku pd diri sye  jugak. yup... perit.. saya akui.. but selepas tue hubungan kami pun putus terus.. 

Sye remove dier dalam facebook sebab saya terasa hati dengan dier sebab dier kata di antara kami memang tak ada jodoh.. tak ada percintaan...so masing- masing bawa haluan sendiri..
dan dijadikan cerita selepas putus dengan dak ADTEC, sye dah malas nak bercinta lagi..
  Tapi kini sye slalu mengenangkan kisah sye dan bdk gemok tu..ntah xda kabar lg darinya…mybe dia nk lupakan sye tuk selamanya kot.Tp x kish lah,asalkan dia bahagia….Insya’Allah,Aminn…. 

"Dalam kehidupan kita, kita sebenarnya membuat kesilapan hanya sekali. kalau kedua kali, itu kebodohan namanya."
ya, saya akui saya bodoh... then apa lagi, putus ditengah jalan... imbas cerita nie berakhir disini eik.Saya ingat teori orang ramai (kalau dah putus, jangan harap dapat jadi kawan semula) tue salah kot hehehe
KESIMPULANNYA, memang kita tak dapat jadi sahabat kalau kita putus cinta... dan benda nie sangat menyedarkan saya.... sekian, itu sahaja yang saya nak kongsi bersama semua.. salam sayang dari saya... 
Twink3

1 comment: